Jag slet mitt hår...

...igår när jag ABSOLUT skulle skära ut en fin kvist med min silhouette! I senaste numret av Scrapbook trends fanns det så snygga kort med en kvist utskuren och jag VAR BARA TVUNGEN att ha en liknande. Först letade jag på nätet efter en bild på "twig" som kvist heter på engelska. Jag googlade och höll på en lång stund. Sen kollade jag med Quickutz om de hade något liknande men nej då. Sedan kom min man å att jag ju kunde kolla cliparts men inte heller där...Till slut gjorde jag en egen kvist i photoshop. När jag skar ut den blev den såklart inte likadan som på bilden utan ojämn och ful. Först DÅ kom jag på att jag kan ju göra mönster direkt i silhouetten och den blev faktiskt bra. Vilket slit för några kvistar!!! Hoppas bara att jag sparade mallen ordentligt...

image336

De båda till höger är de "misslyckade" och den till vänster den jag slutligen blev nöjd med.


Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Hej jag har en tävling i min blogg, där du kan vinna
en header!

Om du känner att du är i behov av en ny header
så kan du ju vara med och tävla annars får du ha
en forsatt trevlig söndag! :}

2008-03-09 @ 20:03:50
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: terese

väldigt snygga kort blev det ändå!
och läcker kvistmodell! :-)

2008-03-09 @ 20:58:25
URL: http://skapar.blogspot.com
Postat av: nilla_r

Jättefina kort - slitet lönade sig verkligen!
/Pernilla

2008-03-10 @ 11:02:05
URL: http://nillar.wordpress.com/
Postat av: Carina Olander

Hej!
Kul att se något egetskapat med en Silhouette. Jag har inte haft min egen Silhouette så länge än och har inte hunnit prova på att rita något eget att skriva ut...men det ska jag helt klart prova nån gång. Dina träd blev jättefina!
En liten fråga ang Silhouetten om det är ok?
När jag använt min Silhouette och stänger av den och mjukvaran och sen går in i aktivitetshanteraren (Ctrl+Alt+Delete) så visar den att Craft Robo Status supervisor är Igång. När jag då väljer "Avsluta nu" säger den att "programmet svarar inte vill du avsluta ändå?"
Är det så för dig med?
Sen ska man ju kunna skriva ut alla typsnitt som finns i datorn som är True Type...men det kan inte jag med min. Vissa typsnitt som jag vet är True Type kommer inte med i typsnittslistan i Silhouetten. Har du också lagt märke till det på din?

Vänliga hälsningar, Carina Olander

2008-03-11 @ 13:44:44
Postat av: Ulle

Hejdu!
Jag tror bestämt att jag kommer med ett gäng papper snart! Den där kvisten var så snygg!

Kram Ulle

2008-03-12 @ 11:26:39
Postat av: kristina

hej...åhhh vilken härlig kvist!!!vill du dela med dej av mönstret?
jag har en sillRecept blogg där jag skapar och lägger upp..och där andra gärna får dela med sej!Kika in så ser du!
Ha en skön onsdag//Kristina

2008-03-12 @ 15:39:04
URL: http://selhammer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0